شستشوی نمای اچ پی ال
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
شستشوی نمای اچ پی ال
سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت 9:35 | بازدید : 36 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نماشویی و شستشوی نما

نمای اچ پی ال جزو جدیدترین انواع متریالی است که در طراحی نما از آن استفاده می‌کنند. این متریال ظاهری بسیار زیبا دارد و حفظ این ظاهر زیبا نیازمند شستشوی دوره‌ای مداوم است. شستشوی نمای اچ پی ال چطور انجام می‌شود؟ چطور باید اقدام به شستشوی نمای اچ پی ال کرد؟ از چه مواد شوینده برای شستشو نما اچ پی ال استفاده می‌کنند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید را درباره شستشوی نما اچ پی ال بدانید.

اچ پی ال چیست؟

اچ پی ال مخفف عبارت High Pressure Laminate است. ترجمه این عبارت، لمینت فشار بالا می‌شود. پس می‌توان آن را در دسته انواع لمینت قرار داد. اچ پی ال در طرح‌های مختلف با روکش‌های طرح چوب یا طرح‌های دیگر به بازار عرضه می‌شود. اچ پی ال از ترکیب شدن لایه‌های سلولوزی و نوعی رزین با نام رزین‌های فنولیک به وجود می‌آید. سپس آن را در دمای 145 درجه سانتی‌گراد و فشار 300 بار قرار می‌دهند تا به صفحاتی بسیار محکم تبدیل شوند. در نهایت لایه‌های ملامینه و رنگی، سطح نهایی را می‌پوشانند و ورق‌های اچ پی ال را ایجاد می‌کنند. ورق‌های اچ پی ال کاربرد بسیاری در نمای ساختمان دارند. آن‌ها زیبا، سبک و مقاوم هستند. بر اساس تست‌های انجام‌شده، این ورق‌های لمینت، دوام بسیار بالایی دارند و دارای چسبندگی سریع هستند. در برابر انواع مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می‌دهند و به‌دلیل استفاده از رزین‌های خاص، چسبندگی بسیار عالی با سطوح مختلف دارند. با تمام این اوصاف، اچ پی ال نیز کثیف می‌شود. مخصوصاً در شرایط آلودگی کلان‌شهرهای ایران، این نمای زیبا به سرعت کثیف می‌شود. هرچه نما زیباتر باشد، کثیفی آن بیشتر به چشم می‌آید و نظافت آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پس شستشوی نما اچ پی ال اهمیت بسیاری دارد و باید به‌صورت دوره‌ای اقدام به شستشوی نما اچ پی ال کنید.

اچ پی ال چقدر به شستشوی نما نیاز دارد؟

اگر سری به مشخصات فنی ورق‌های اچ پی ال بزنید، متوجه می‌شوید که دارای خاصیت آنتی الکترواستیتک است. همچنین سطحی کاملاً یکنواخت دارد و هیچگونه خلل و فرجی ندارد. به‌دلیل عدم وجود خلل و فرج روی سطح نمای اچ پی ال، ریز ذرات دیگر داخل بافت نمای ساختمان نمی‌شوند. از طرفی خاصیت الکترواستاتیک باعث می‌شود تا صفحات اچ پی ال مانع از لک شدن پنل‌های نما شوند. البته اینها همگی در سطح آزمایش و در شرایط ایه آال معنا پیدا می‌کنند. پنل‌های اچ پی ال بر اساس کیفیت و شرایطی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، دچار آلودگی می‌شوند و نیازمند نظافت و شستشو خواهند بود.

شستشوی نما اچ پی ال

روی پنل‌های اچ پی ال، یک لایه محافظ قرار دارد. این لایه محافظ، از نما در باربر مواد شیمیایی، آلودگی و حتی گردوغبار محافظت می‌کند؛ اما به هر صورت بعد از مدتی، نمای اچ پی ال هم نیاز به شستشو خواهد داشت. برای شستشوی نمای اچ پی ال می‌توانید از مواد شیمیایی استفاده کنید؛ اما بهتر است در شستشوی نما اچ پی ال فقط از مخلوط آب و صابون استفاده کرد. با کمی آب ولرم و صابون، نمای اچ پی ال مثل روز اول تمییز می‌شود. در نهایت نیز می‌توانید با کمک آب روان، نما را آبکشی کنید تا همانند روز اول برق بزند.

نکاتی که در شستشوی نما اچ پی ال باید در نظر داشته باشید

حداقل سالی یک تا دو بار بای نمای اچ پی ال شسته شود. در صورتی که این کار را به تعویق بیاندازید، شستشوی نما دشوارتر خواهد شد و احتمال دارد که بعد از شستشو، نتیجه نهایی مثل روز اول کار نباشد. در شستشوی اچ پی ال اصلاً نباید از مواد شوینده خشن استفاده کرد. زیرا مواد شوینده خشن می‌توانند لایه محافظ اچ پی ال را از بین ببرند. به همین خاطر بهتر است از آب ولرم و صابون استفاده کرد. صابون هیچ آسیبی به لایه محافظ اچ پی ال وارد نمی‌کند. همچنین در نظافت پنل‌های اچ پی ال باید از پارچه بسیار نرم استفاده کرد. زیرا در صورتی که روی پنل و لایه محافظ آن خط بیوفتد، دیگر امکان ترمیم آن وجود ندارد. همین خراش می‌تواند باعث ورود هوا و رطوبت شود و زیبایی نما را از بین ببرد. در نتیجه هیچ‌گاه از پشم شیشه یا اسکاج برای شستن نما استفاده نکنید. اینها باعث ایجاد خط و خش روی نمای اچ پی ال می‌شوند.  پس از شستشو نیازی به خشک کردن پنل نیست. فقط باید آن را با آب روان یا واترجت شستشو دهید. برخی توصیه می‌کنند که استفاده از روان برای شستشوی نما اچ پی ال بهتر است و برخی دیگر با کمک واترجت، نما را به‌خوبی شستشو می‌دهند؛ اما بر اساس دستورالعملی که از جانب شرکت تولیدکننده ارائه شده است، باید از آب روان برای آبکشی نما استفاده شود. زیرا آب فشار قوی یا همان آب واترجت می‌تواند به نما آسیب برساند. نمای اچ پی ال جزو انواع نمای بسیار مقاوم به حساب می‌آید. این نما نیازی به رنگ آمیزی ندارد و در صورت مراقبت مدام، هیچ آسیبی نمی‌بیند. پس بهتر است به‌صورت دوره‌ای آن را بشویید و از زیبایی آن لذت ببرید.

شستشوی نمای اچ پی ال



برچسب‌ها: نماشویی , شستشوی نما ,

موضوعات مرتبط: شستشوی نما و نماشویی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 13
:: بازدید ماه : 16
:: بازدید سال : 27
:: بازدید کلی : 1944